e-περιοδικό της Ενορίας Μπανάτου εν Ζακύνθω. Ιδιοκτήτης: Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου Παναγιώτης Καποδίστριας (pakapodistrias@gmail.com), υπεύθυνος Γραφείου Τύπου Ι. Μητροπόλεως Ζακύνθου. Οι δημοσιογράφοι δύνανται να αντλούν στοιχεία, αφορώντα σε εκκλησιαστικά δρώμενα της Ζακύνθου, με αναφορά του συνδέσμου των αναδημοσιευόμενων. Η πνευματική ιδιοκτησία προστατεύεται από τον νόμο 2121/1993 και την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, κυρωμένη από τον νόμο 100/1975.

Τα νεότερα στα θεματικά ένθετα

Πέμπτη 21 Μαΐου 2020

Περί του τρόπου της Θείας Κοινωνίας


ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ, 21 Μαΐου 2020
Ανάλυση του Θεοδώρου Καλμούκου     

Η αναπάντεχη επιδημία του κορωνοϊού, η οποία αποδείχθηκε λοιμική και θανατηφόρα, βρήκε την ανθρωπότητα σχεδόν παντού απροετοίμαστη, αν και πανθομολογείται πως αν σε κάποιες ανεπτυγμένες χώρες υπήρχαν πολιτικές ηγεσίες με πληροφόρηση, διορατικότητα και σύνεση που να είχαν δράσει έγκαιρα οι αριθμοί των θανάτων θα ήταν αναμφίβολα μικρότεροι.

Αρχιερατική Λειτουργία για τους Αγ. Κωνσταντίνο και Ελένη με Δοξολογία για την Ένωση της Επτανήσου στη Ζάκυνθο [photos]


Αρχιερατική Λειτουργία για τους Αγ. Κωνσταντίνο και Ελένη και ακολούθως Δοξολογία για την 156η επέτειο της Ένωσης της Επτανήσου με την Ελλάδα (1864) έγινε σήμερα, 21η Μαΐου 2020, στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου των Ξένων Ζακύνθου, προεστώτος του οικείου Μητροπολίτου, Σεβ. Ζακύνθου κ. Διονυσίου Δ΄. 
     Τον πανηγυρικό λόγο της ημέρας εκφώνησε η κ. Αθηνά Τσάτσου, Διευθύντρια του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ζακύνθου. Ακολούθως έγινε Επιμνημόσυνη Δέηση στη Στήλη των Πεσόντων. 
     Όλα κατά τάξιν, αλλά με περιορισμένη συμμετοχή κληρικών και λαϊκών, εξαιτίας των μέτρων για την αντιμετώπιση του Κορονοϊού.
[Φωτογραφίες: Γιάννης Δεμέτης και Ημέρα Ζακύνθου]


Η εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Αιθιοπία


Στιγμές από τη σημερινή (21.5.2020) Θεία Λειτουργία, για την ιερά μνήμη των ευσεβεστάτων θεοστέπτων βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης, στο Επισκοπικό παρεκκλήσιο του Αγίου Φρουμεντίου Αντίς Αμπάμπα της Αιθιοπίας, ιερουργούντος του Σεβασμ. Αξώμης κ. Δανιήλ.

Ο ταξιάρχης Μιχαήλ Πανορμίτης της Σύμης και του κόσμου

Ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Ταξιάρχη Μιχαήλ Πανορμίτη Σύμης Αρχιμανδρίτης Αντώνιος Πατρός. Φωτογραφία παραχώρηση Μονής Πανορμίτη

ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 21/5/2020 Του Θεοδώρου Καλμούκου   
  
ΒΟΣΤΩΝΗ. Η Σύμη είναι ένα μικρό αλλά πανώριας ομορφιάς νησί της Δωδεκανήσου, το οποίο απέχει περί τα πενήντα λεπτά της ώρας από τη Ρόδο με τα σύγχρονα ταχύπλοα πλοία. Είναι γνωστό σ' όλο τον κόσμο για το Προσκύνημά του, αφιερωμένο στον Ταξιάρχη Μιχαήλ τον επονομαζόμενο Πανορμίτη με αποθησαυρισμένη τη μεγάλη μοναδική εικόνα του, το οποίο βρίσκεται σ' ένα ήρεμο όρμο όπως λέγεται στη γλώσσα των νησιωτών, εξ' ου και το όνομα Πανορμίτης.

Τιμώντας τους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη στο Φανάρι [live - photos]


Πέμπτη 21 Μαΐου 2020, τιμώντας με Πατριαρχική Χοροστασία του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, στον πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι, τη μνήμη των αγίων θεοστέπτων βασιλέων και ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης.
Η Ευχαριστιακή αυτή Σύναξη πραγματοποιείται κεκλεισμένων των θυρών, διά τον φόβον του Covid-19, ψαλλόντων Κληρικών της Πατριαρχικής Αυλής.

Αμέσως μετά ο Παναγιώτατος μετέβη στην Ι. Μονή Ζωοδόχου Πηγής Βαλουκλή, όπου στον τάφο του προκατόχου του, μακαριστού Πατριάρχου Κωνσταντίνου ΣT΄, τέλεσε τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής του. Υπενθυμίζεται ότι ο αοίδιμος Πατριάρχης Κωνσταντίνος παρέμεινε στον Πατριαρχικό Θρόνο μόλις για σαράντα τρεις ημέρες, το 1924-1925, πριν θεωρηθεί ανταλλάξιμος και αναγκασθεί να εγκαταλείψει την Πόλη για να εγκατασταθεί τελικώς, μέχρι το τέλος του βίου του, στη Ν.Φιλαδέλφεια Αθηνών.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΤΗΛΕ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

Ευχαριστιακή Σύναξη για τους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη εν Βανάτω Ζακύνθου [photos]


Πρωί Πέμπτης, 21ης Μαΐου 2020, στο Ενοριακό Παρεκκλήσιο των Αγίων Παμμεγίστων Ταξιαρχών και Νικολάου εν Βανάτω Ζακύνθου, τιμώντας την πανεύφημη μνήμη των Αγίων Θεοστέπτων Βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης. 
     Εκκλησιάστηκαν οι προβλεπόμενοι εκ του νόμου και υπό τις υγειονομικές προϋποθέσεις έναντι της καταστροφικής Πανδημίας εκ του Covid-19. Οι περισσότεροι κοινώνησαν των Αχράντων Μυστηρίων.
     Ο λειτουργός Εφημέριος π. Παναγιώτης Καποδίστριας αναφέρθηκε δι' ολίγων στην προσφορά των τιμωμένων Αγίων στον Χριστιανισμό, στο δε τέλος της θείας Λειτουργίας ανέγνωσε Ευχή για την αποδρομή του Κορονοϊού. Το ψαλτήρι τίμησε δεόντως ο Ιεροψάλτης της Ενορίας κ. Χρυσοβαλάντης Δρογγίτης.
[Φωτογραφίες: Ιωάννης Πορφύριος Καποδίστριας]

Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

Συνέντευξη με τον Μητροπολίτη Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας Κλεόπα στο ΘΑΡΡΙ TV [video]


Ο Μητροπολίτης Σουηδίας και πάσης Σκανδιναβίας κ. Κλεόπας ομιλεί (19.5.2020) με τον π. Νεκτάριο Πόκια, υπεύθυνο της ροδιακής εκκλησιαστικής τηλεόρασης ΘΑΡΡΙ, στην εκπομπή "Πρόσωπο προς πρόσωπο", για την μέχρι τώρα νέα διακονία, που του ανέθεσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τα -συν Θεώ- σχέδιά του.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΛΗΡΗΣ Η ΕΚΠΟΜΠΗ:

Θεία Λειτουργία αύριο (21/5) για τους Αγ. Κωνσταντίνο και Ελένη στο Παρεκκλήσι των Ταξιαρχών Μπανάτου


Στο πλαίσιο της σύστασης της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος περί πύκνωσης των λειτουργικών ευκαιριών στις κατά τόπους Ενορίες, ούτως ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να εκκλησιάζονται ανετότερα κι ενδεχομένως να κοινωνούν των Αχράντων Μυστηρίων (δεδομένου ότι ολίγοι δύναται να εισέλθουν στον Ναό τις Κυριακές), ΑΥΡΙΟ, Πέμπτη 21η Μαΐου 2020, ημέρας μνήμης των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, θα γίνει θεία Λειτουργία στο Παρεκκλήσιο των Αγίων Ταξιαρχών και Νικολάου εν Βανάτω Ζακύνθου, από ώρα 8.30 έως 9.30. 

Θυμίζουμε ότι το Παρεκκλήσιο βρίσκεται πίσω ακριβώς από το Κοιμητήριο Βανάτου. Οι βουλόμενοι μετασχείν προσέλθετε!!!

Τα εντός μου γράμματα


Σχόλιο του Θεοφ. Επισκόπου Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης κ. Προδρόμου, 20.5.2020

Δύο μήνες αποχής από το Κοινό Ποτήριο. Δύο μήνες, δηλαδή, στέρησης της παρουσίας του Χριστού στη ζωή μας. Τώρα που ο κουρνιαχτός κατακάθεται και η θλίψη χάνει τα δικαιολογημένα ερείσματά της, ένας λογισμός ελπίδας ανέτειλε μέσα μου.

Η συγκλονιστική εμπειρία ενός Ορθόδοξου Ιερέα από τη μάχη του με τον Covid-19 στην Εντατική

Η περίπτωση του π. Αθανασίου Καρατζογιάννη, κληρικού Ι. Μητροπόλεως Βελγίου, Εφημερίου Ι. Ν. Αγ. Δημητρίου Maasmechelen

[Απόσπασμα από το άρθρο του Σεβ. Μητροπoλίτου Αργολίδας κ. Νεκταρίου: «Η γη είναι τετράγωνη!» Η ανοησία και ο φανατισμός βλάπτουν σοβαρά την υγεία]


Εκείνο το Σαββατιάτικο πρωινό της 28ης Μαρτίου [2020] φάνηκαν τα πρώτα σύννεφα που προμήνυαν την επερχόμενη καταιγίδα που μπήκε ξαφνικά και απρόσμενα στη ζωή μου.

Ξεκίνησε σαν αδιαθεσία, σαν μια συνηθισμένη γρίπη και σύντομα εξελίχθηκε σε κάτι άγνωστο, που δεν θέλαμε ούτε ως σκέψη να το αποδεχθούμε.

Τρίτη 19 Μαΐου 2020

Τα Εσπέρια για την Ανακομιδή του Λειψάνου του Αγίου Νικολάου στο Κάστρο της Ίμβρου [video]


Ο νέος Μητροπολίτης Ίμβρου και Τενέδου κ. Κύριλλος, χοροστάτησε το εσπέρας της Τρίτης, 19ης Μαΐου 2020, στον εόρτιο Εσπερινό εν τω Ναώ του Αγίου Νικολάου στο Κάστρο Ίμβρου, επί τη αναμνήσει της Ανακομιδής του σεπτού Λειψάνου του Αγίου των Μυρέων. 
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΛΗΡΗΣ Η ΤΗΛΕ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

"Η γη είναι τετράγωνη". Η ανοησία και ο φανατισμός βλάπτουν σοβαρά την υγεία


Του Σεβ. Μητροπολίτου Αργολίδος κ. Νεκταρίου

Πέρασαν δύο ολόκληροι μήνες από τότε που άρχισαν να ισχύουν τα περιοριστικά μέτρα στην χώρα μας από τα οποία δεν εξαιρέθηκε η εκκλησία μας.

Αν για όλους τους χριστιανούς ήταν μια περίοδος οδύνης για την στέρηση των ιερών ακολουθιών και ιδιαίτερα της θείας Λειτουργίας, για τους κληρικούς ήταν πολύ πιο οδυνηρή η περίοδος αυτή.

Αναγκαστήκαμε να λειτουργούμε χωρίς το λαό, με άδειες εκκλησίες, με ό,τι αυτό σημαίνει. Αυτός όμως ο πόνος και η οδύνη έγινε αφόρητη από τις συνεχείς επιθέσεις, όχι τόσο των εκτός εκκλησίας, αλλά των μελών της εκκλησίας.

Κυκλοφόρησαν αμέτρητα κείμενα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δυστυχώς με τους περισσότερους συντάκτες να παραμένουν στο σκοτάδι της ανωνυμίας. (Αναρωτιέμαι γιατί άραγε; Τί φοβούνται; Τόσο δειλοί είναι; Δεν τους λέει τίποτα ο λόγος του Χριστού στο δικαστήριο: «Ἐγώ παρρησία ἐλάλησα;»).

Δεν υπήρξε μέτρο στις φωνές και στο θορυβώδη τρόπο με τον οποίο πολλοί νόμισαν ότι έπρεπε να υπερασπίσουν την εκκλησία.

Στάση για προσκύνημα στη Μονή των Αγίων Αποστόλων Λίμνης Τιβεριάδος [photos - video]


Ταξίδεψε, φωτο-αποτύπωσε και παρουσιάζει ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας, 16.2.2020

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Κυριακή Σαμαρείτιδος 2020 στη Μονή Αγ. Αποστόλων Τιβεριάδος εκτάκτως λόγω Covid-19 [photos - video]


Τήν Κυριακήν, 4ην /17ην Μαΐου 2020, Κυριακήν τῆς Σαμαρείτιδος κατά τό Πεντηκοστάριον, ἑωρτάσθη  ὑπό τοῦ Πατριαρχείου ἡ μνήμη τοῦ γεγονότος ὅτι ἡ Σαμαρεῖτις γυνή συνήντησε τόν Κύριον εἰς τό Φρέαρ τοῦ Ἰακώβ, εἰς Νεάπολιν τῆς Σαμαρείας καί ἐκεῖ ὁ Κύριος ὑπό τό πρόσχημα τοῦ αἰτήματος νά πίῃ ὕδωρ ἐκ τῆς ὑδρίας αὐτῆς, ἀπεκάλυψεν εἰς αὐτήν ὅτι Ἐκεῖνος εἶναι τό ὕδωρ τό ζῶν, τό ἁλλόμενον εἰς ζωήν αἰώνιον καί ὁ Μεσσίας, ὁ Χριστός, (Ἰω. Κεφ. 4).

Τό γεγονός τοῦτο ἑωρτάσθη  ἐφέτος ὑπό τοῦ ἡγουμένου τοῦ Φρέατος καί ἀνακαινιστοῦ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σαμαρείας, Ἁγίας Φωτεινῆς, Ἀρχιμανδρίτου Ἰουστίνου εἰς αὐτόν τόν τόπον, ἐν ᾧ καί τό σκήνωμα τοῦ ἁγίου Ἱερομάρτυρος Φιλουμένου εἰς τό πλαίσιον τῶν μέτρων προστασίας τῆς ὑγιείας ἐκ τοῦ ἰοῦ Covid -19.

Διά τόν αὐτόν λόγον δέν μετέβη ἐκεῖ ἡ Α.Θ.Μ. ὁ Πατήρ ἡμῶν καί Πατριάρχης Ἱεροσολύμων κ.κ. Θεόφιλος, ἀλλά μετέβη καί ἐλειτούργησεν τήν πρωΐαν εἰς τήν Ἱεράν Μονήν τῶν Δώδεκα Ἀποστόλων εἰς Τιβεριάδα, ἔνθα ἐδέχθη Αὐτόν ὁ ἡγούμενος Ἀρχιμανδρίτης Παρθένιος.
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας 

Προσκύνημα στην Παναγία Φιλωτίτισσα στο μεγαλοχώρι Φιλώτι Νάξου [photos - video]


Ταξίδεψε, φωτο-αποτύπωσε και παρουσιάζει ο π. Παναγιώτης Καποδίστριας

Κυριακή 17 Μαΐου 2020

Λειτουργική ζωή σε εποχές πανδημίας. Διάλογος με τον Μητροπολίτη Αυστρίας [video]

Κύκλος διαλόγου μὲ τὸν Σεβ. Μητρ. Αὐστρίας κ. ʼΑρσένιο μὲ θέμα: Λειτουργικὴ ζωὴ σὲ ἐποχὲς πανδημίας


ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΛΗΡΗΣ Η ΤΗΛΕ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ:


Επιμνημόσυνη Δέηση για τους πεσόντες της Μάχης της Κρήτης στην Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας


Με υπερηφάνεια και συγκίνηση, η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας και η ελληνική Ομογένεια της πέμπτης ηπείρου τίμησαν την 79η επέτειο της ιστορικής Μάχης της Κρήτης.


Ο Μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος μιλά στον «Εθνικό Κήρυκα»

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος. Φωτογραφία Μητρόπολη Γερμανίας

17/5/2020 Του Θεοδώρου Καλμούκου     

ΒΟΣΤΩΝΗ. Ο Μητροπολίτης Γερμανίας Αυγουστίνος, με συνέντευξή του στον «Εθνικό Κήρυκα» αναφέρθηκε στα προβλήματα, τις προκλήσεις, και το κλίμα που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός στη Γερμανία.

Οι ναοί ήδη άνοιξαν αλλά με πολλούς προορισμούς. Με εγκύκλιό του αναγκάσθηκε να περιορίσει τη Θεία Κοινωνία μόνο στους κληρικούς. Με την ευθύτητα και την παρρησία που τον διακρίνει είπε πως «ήταν το πιο θλιβερό και οδυνηρό μέτρο που αναγκάστηκα ποτέ να λάβω κατά την σαραντάχρονη διακονία μου ως Μητροπολίτης Γερμανίας. Προτίμησα να ζητήσω κατανόηση και άσκηση από τους πιστούς παρά να διακινδυνεύσω να κλείσει η Αστυνομία τους ναούς μας».

Μίλησε με λόγια φιλόφρονα για τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο και την Ομογένεια μας.

Ιδού η συνέντευξη:


Όταν ομιλεί ο Πατριάρχης

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος μεταδίδει το Αγιο Φως το βράδυ της Ανάστασης η οποία τελέσθηκε κεκλεισμένων των θυρών λόγω κορωνοϊού στα μέλη της Πατριαρχικής Αυλής. Φωτογραφία Οικουμενικό Πατριαρχείο/Νίκος Μαγγίνας

ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ 17/5/2020 
Ανάλυση του Θεοδώρου Καλμούκου 
    
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος με την περιγραφική, γλαφυρή, λεπτομερή και σε εύληπτη γλώσσα απάντησή του στο ερώτημά μας, «πώς περνάτε Παναγιώτατε τις ημέρες της υποχρεωτικής απομόνωσης λόγω κορωνοϊού;» άνοιξε πραγματικά την καρδιά του και μας μίλησε με τη γλώσσα της. Κι όταν ομιλεί η καρδιά και μάλιστα του Οικουμενικού Πατριάρχη, «του Πρώτου, άνευ ίσων» (Primus sine paribus) όπως πολύ εύστοχα έχει γράψει μία ολόκληρη πραγματεία ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, αναμφίβολα το μίλημα και το μήνυμα είναι ιδιαίτερης ιστορικής σημασίας και βαρύτητας.

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020, στην Παναγούλα Μπανάτου, των θυρών ανεωγμένων [photos]


Κυριακή της Σαμαρείτιδος, 17η Μαΐου 2020, στον Ναό της Παναγούλας Μπανάτου, πρώτη Κυριακή με ανοικτές τις θύρες για τους πιστούς, μετά την δίμηνη απαγόρευση προσέλευσης κοινού, εξαιτίας του φόβου εξάπλωσης του φονικού Κορονοϊού. Ο Ναός ήταν διαρρυθμισμένος βάσει των κρατικών συμβουλών, το δε σύνολο των εκκλησιασθέντων ήταν 31 άτομα, όταν το όριο των δυναμένων να εισέλθουν είναι -το πολύ- 35 άτομα. 
     Ο λειτουργός Εφημέριος π. Παναγιώτης Καποδίστριας εξέφρασε την ικανοποίησή του ότι ξαναβλέπει εντός του Ναού τους Ενορίτες, τις εικόνες του Θεού παρούσες στην τέλεση του Μυστηρίου της Ζωής, μετά από τη μακρά φυσική απουσία τους και δη σε περίοδο μεγαλοβδομαδιάτικη - πασχαλινή. Κάνοντας μάλιστα αναφορά στο "ζων ύδωρ", περί του οποίου ομίλησε ο Κύριος Ιησούς στην Σαμαρείτιδα (εκ του σημερινού ευαγγελικού αναγνώσματος), ανέφερε ότι ήταν πολύ σκληρό να μην μπορούν οι πιστοί να μεταλάβουν καθ' όλο αυτό το διάστημα "ζώντος ύδατος", όμως η όλη αυτή περιπέτεια μπορεί εντέλει να λειτουργήσει παιδαγωγικά: ως αυτοενδοσκόπηση ψυχής, ούτως ώστε να ασκηθούμε δημιουργικά στην ταπείνωση, την υπακοή, την καρτερία, την προσευχή, εκπαιδευόμενοι συνάμα στο ότι τίποτε στη ζωή και τα έργα μας δεν είναι στατικό και δεδομένο, μια και η εσχάτη πείρα της ανθρωπότητας εκ του Covid-19 καταδεικνύει ότι "μία ροπή" και όλα αναποδογυρίζονται.
     Πολλοί κοινώνησαν των Αχράντων Μυστηρίων, μάλιστα δε παιδάκια, κατά την ώρα του Κοινωνικού και μετά το πέρας της θείας Λειτουργίας.
     Το ψαλτήρι τίμησε -όπως καθ' όλο αυτό το διάστημα της δοκιμασίας- ο Ιεροψάλτης κ. Χρυσοβαλάντης Δρογγίτης.
[Φωτορεπορτάζ: Ιωάννης Πορφύριος Καποδίστριας]

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 στο Κίεβο, κεκλεισμένων των θυρών [πλήρες video - photos]


Κυριακή της Σαμαρείτιδος, 4/17.5.2020, στον περικαλλή Ναό του Αγίου Μιχαήλ Κιέβου, έδρα της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, κεκλεισμένων των θυρών λόγω Κορονοϊού. 
     Προέστη της θείας Λειτουργίας ο Προκαθήμενος της επίσημης αυτής Εκκλησίας, Μακ. Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος. Εντέλει αναπέμφθηκε ειδική δέηση για την απαλλαγή της ανθρωπότητας εκ του κινδύνου και της απειλής του Covid-19.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΛΗΡΕΣ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΦΩΤΟ-ΑΛΜΠΟΥΜ:


Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 και Μνημοσύνη Γενοκτονίας Ποντίων στη Ζάμπια


Στην επίσημη αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ποντίων προχώρησε το 2019 το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, αποφασίζοντας την τέλεση επιμνημόσυνης δέησης υπέρ των χιλιάδων Ποντίων Ελλήνων, που συστηματικά εξόντωσαν οι Νεότουρκοι στις αρχές του 20ού αιώνα, σε όλους τους ιερούς ναούς των ελληνικών κοινοτήτων της αφρικανικής ηπείρου. Η απόφαση ελήφθη ομόφωνα από τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρο Β΄ και των περί αυτόν Ιεραρχών, στο πλαίσιο της ετήσιας σύγκλησης της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου.

Η σχετική εισήγηση έγινε από τον Σεβ. Μητροπολίτη Ζάμπιας κ. Ιωάννη, ο οποίος έλκει την καταγωγή του από την Τραπεζούντα του Πόντου, έχοντας αναλάβει πληθώρα δράσεων για την ανάδειξη της ποντιακής ιστορικής μνήμης σε διάφορα αφρικανικά φόρα και οργανισμούς.

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 στο Lagos της Νιγηρίας, κεκλεισμένων των θυρών [live]


Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 στο Lagos της Νιγηρίας, κεκλεισμένων των θυρών, λόγω Covid-19.
17th May, 2020 - Sunday of The Samaritan Woman

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΤΗΛΕ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 στη Στοκχόλμη, κεκλεισμένων των θυρών [live]


Κυριακή της Σαμαρείτιδος, 17.5.2020. Καθεδρικός Ναός Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης, κεκλεισμένων των θυρών, λόγω Κορονοϊού. Λειτουργεί μόνος ο Σεβ. Μητροπολίτης Σουηδίας κ. Κλεόπας. 
Sunday of the Samaritan Woman, St. George Cathedral Stockholm.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η LIVE ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 στο Φανάρι, κεκλεισμένων των θυρών [live - photos]


Επί τη μνήμη των Αγίων Αρχιεπισκόπων και Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως, τελέστηκε, σήμερα, Κυριακή της Σαμαρείτιδος, 17 Μαΐου 2020, στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό, Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, ιερουργούντος, κατόπιν αδείας και προτροπής του Παναγιωτάτου Πατριάρχου, του Μητροπολίτου Κυδωνιών Αθηναγόρου. 
     Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος παρέστη συμπροσευχόμενος στο Ιερό Βήμα, όπως και ο Θεοφιλ.Επίσκοπος Τράλλεων Βενιαμίν. 
     Υπενθυμίζεται ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος από την αρχή της Πατριαρχίας του καθιέρωσε να τελείται κάθε χρόνο, την Κυριακή της Σαμαρείτιδος, Πατριαρχική και Συνοδική Θεία Λειτουργία, κάτι που δεν συνέβη φέτος, ύστερα από απόφαση του Παναγιωτάτου, λόγω των εν ισχύι μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του Κορωνοϊού και των συνακόλουθων περιορισμών στις μετακινήσεις. 
     Την παραμονή, Σάββατο, 16 Μαϊου, ο Παναγιώτατος χοροστάτησε κατά τον Μ. Εσπερινό της εορτής. 
Photo: Nikos Manginas / Ecumenical Patriarchate
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΤΗΛΕ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ και ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 στη Βιέννη, με τη συμμετοχή πιστών [live]


ΚΥΡΙΑΚΗ της ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ, 17 Μαΐου 2020.
 Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία, με περιορισμούς λόγω Covid-19 | Orthros und Göttliche Liturgie. 
 Καθεδρικὸς Ἱερὸς Ναὸς Ἁγίας Τριάδος Βιέννης | Kathedrale zur heiligen Dreifaltigkeit, Wien

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η LIVE ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 στον Ναό της Παναγίας Beit Jala της Παλαιστίνης [πλήρες video]


Πρωί Κυριακής της Σαμαρείτιδος, 4/17.5.2020, στον Ναό της Παναγίας της μικρής πόλης Beit Jala της Παλαιστίνης, πολύ κοντά στη Βηθλεέμ, έγινε η κυριακάτικη θεία Λειτουργία με τη συμμετοχή ευάριθμων πλέον πιστών της αραβόφωνης αυτής περιοχής, καθώς εν πολλοίς ήρθησαν τα μέτρα περιορισμού του εκκλησιασμού (για τον φόβο του Covid-19) στα Παλαιστινιακά Εδάφη. Πάμπολλοι μάλιστα μετέλαβαν των Αχράντων Μυστηρίων. Παρέστη συμπροσευχόμενος ο Πατριαρχικός Επίτροπος Γέροντας Ιγνάτιος Καζάκος - Ηγούμενος της Μονής των Ποιμένων. 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΠΛΗΡΗΣ ΤΗΛΕ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

Κυριακή της Σαμαρείτιδος 2020 από τη Μονή Αγίου Διονυσίου Ζακύνθου [live]


Κυριακή της Σαμαρείτιδος, 17 Μαΐου 2020 και παρακολουθείτε ακολούθως live από τον περιφερειακό τηλεοπτικό σταθμό IONIAN TV τη Θεία Λειτουργία από τη Μονή Αγίου Διονυσίου Ζακύνθου, ανεωγμένων των θυρών, μετά τον δίμηνο περιορισμό στη λατρεία, εξαιτίας του φόβου Covid-19. Προΐσταται ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος.

Σάββατο 16 Μαΐου 2020

Έτοιμος ο Ναός της Παναγούλας για την αυριανή θ. Λειτουργία με εκκλησίασμα και κωδωνοκρουσίες


Έφθασε ο καιρός, μετά από δύο πλήρεις μήνες σκληρής Καραντίνας, λόγω Κορονοϊού, να επιστρέψουν οι πιστοί στους Ναούς μας, έστω και υπό όρους. 

Αύριο το πρωί, 17.5.2020, από τις 8.30 και μετά, θα γίνει η Θεία Λειτουργία της Κυριακής της Σαμαρείτιδος, με ανοικτές τις θύρες, στον Ναό της Παναγούλας Μπανάτου, όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν, όχι πια εκ του μακρόθεν, αλλά αυτοπροσώπως, στο μυστήριο των Μυστηρίων, διά της Ευχαριστιακής Συνάξεως.

Ήδη ο Ναός έχει διαρρυθμισθεί κατά τις υποδείξεις της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης και της ανάλογης Εγκυκλίου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, τηρώντας τις απαραίτητες αποστάσεις και υγειονομικές προφυλάξεις. Το σύνολο των επιτρεπομένων φυσικών προσώπων στο ιερό Βήμα, τον κυρίως Ναό, τον νάρθηκα, το υπερώο (συμπεριλαμβανομένων του ιερέα και των ψαλτών) δεν θα υπερβαίνει τα 35 άτομα.

Μετά την συμπλήρωση 35 ατόμων εντός του Ναού, οι πλεονάζοντες θα μπορούν να σταθούν απέξω ακριβώς από την δυτική θύρα, τηρουμένων πάντα των αποστάσεων, όπου μάλιστα εκείνη την ώρα θα έχει παχύ ίσκιο. Σημειωτέον ότι, εκτός από τις κωδωνοκρουσίες, θα γίνει χρήση και χρήση των μεγαφώνων, ούτως ώστε να ακούν και όσοι δεν προφθάσουν να μουν στην Εκκλησία!

Με το καλό, λοιπόν, αύριο!!! Χριστός Ανέστη!!!

Ο Εσπερινός της Κυριακής της Σαμαρείτιδος 2020 στο Φανάρι [live]


Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, σήμερα το απόγευμα, 16 Μαΐου 2020, χοροστατεί από του παραθρονίου στον Μέγα Εσπερινό για την Κυριακή της Σαμαρείτιδος, ημέρα κατά την οποία τιμάται η μνήμη των Αγίων Αρχιεπισκόπων και Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως. Ψάλλουν Κληρικοί της Πατριαρχικής Αυλής. Όλα κεκλεισμένων των θυρών λόγω Κορωνοϊού.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΤΗΛΕ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

Της Σαμαρείτιδος


Ανατρεπτική η παρουσία του Χριστού στα μάτια των ανθρώπων της εποχής Του. Κάθε κίνηση, κάθε λόγος Του, διέλυε τις αγκυλώσεις που προκαλούσε η έχθρα και το μίσος μεταξύ τους. Η επαγγελία της αγάπης ανέτρεπε κάθε κατεστημένο. Δεν ήρθε να διαλύσει τον νόμο αλλά να τον συμπληρώσει.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανοίγει την καρδιά του κι εξηγεί πώς περνά τις ημέρες της απομόνωσης λόγω κορωνοϊού

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανάβει κερί στην αμπαρωμένη Πύλη πάνω στην οποία απαγχονίστηκε ο προκάτοχος του Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε΄. Διακρίνονται τα μέλη της Πατριαρχικής Αυλής. Φωτογραφία Οικουμενικό Πατριαρχείο/Νίκος Μαγγίνας

15/5/2020 | ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ
Του Θεοδώρου Καλμούκου  
   
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ. O Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε μια πιθανόν χωρίς προηγούμενο Πατριαρχική ενέργεια στην ιστορία, δέχτηκε να «ανοίξει τη καρδιά του» στην Ομογένεια της Αμερικής και τον απανταχού Ελληνισμό και να μοιραστεί με όλους πώς περνάει τούτες τις μέρες που κι εκείνος βρίσκεται σε αποκλεισμό, λόγω του κορωνοϊού.

Ευθύς εξ αρχής δηλώνει ότι «παρακαλώ και Τον ικετεύω (τον Άγιο Θεό) να βοηθήσει την ανθρωπότητα να εξέλθει το γρηγορότερο δυνατόν από αυτή τη μεγάλη περιπέτεια που σίγουρα θα αλλάξει πολλά πράγματα στην πορεία της προς στο μέλλον».

Η επιδημία του κορωνοϊού όχι απλώς επέφερε, αλλά και επέβαλλε ετσιθελικά ριζικές αλλαγές στη ζωή και σε θεσμούς μεγάλους και υψηλούς και φυσικά και στους ηγέτες τους. Δεν ήταν βέβαια δυνατόν να άφηνε ανέγγιχτο το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την Πρωτόθρονη και πολυεύθυνη Εκκλησία της Ορθοδοξίας και τον Πρώτον Επίσκοπο τής ανά τον Κόσμο Ορθόδοξης Εκκλησίας, τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.

Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Βόλτα στους παραδείσιους χώρους της Μονής Αγ. Αποστόλων Καπερναούμ δίπλα στη Λίμνη Γεννησαρέτ


Ταξίδεψε, φωτο-αποτύπωσε και παρουσιάζει ο π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, 14.2.2020

Προσευχή στο Παρεκκλήσι της Αγίας Κορώνας/Στεφανίδας στη Βαυαρία για την απαλλαγή από τον Covid-19


Ως γνωστό, η ρωμαιοκαθολική εκκλησία εορτάζει τη μνήμη της Αγίας Κορώνας/Στεφανίδας, της προστάτιδας των ανθρώπων από πανδημίες, στις 14 Μαῒου, ενώ στην Ορθόδοξη Εκκλησία η μνήμη της εορτάζεται στις 11 Νοεμβρίου.

Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Οι κυβερνήσεις Αυστρίας και Γερμανίας απαγορεύουν στους Ορθοδόξους τη θ. Κοινωνία με τον γνωστό τρόπο


Στην Αυστρία και την Γερμανία οι κυβερνήσεις με σχετικές αποφάσεις, απαγορεύουν στους Ορθόδοξους πιστούς να κοινωνούν με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλ. του κοινού Ποτηρίου και της λαβίδος, υπό τον φόβο μετάδοσης και διασποράς του ιού.
Κατόπιν αυτών των απρόσμενων εξελίξεων, οι Μητροπόλεις Αυστρίας και Γερμανίας - σε πρώτη φάση, γιατί όπως φαίνεται θα ακολουθήσουν κι άλλες - παίρνουν ειδικά μέτρα.
Η Μητρόπολις Αυστρίας, με σχετική εγκύκλιο του Μητροπολίτου Αυστρίας Αρσενίου, ανακοίνωσε πως προσωρινά θα "ακολουθηθεί η από αιώνες δοκιμασμένη και ισχύουσα πρακτική μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας, σύμφωνα με τη λειτουργική και κανονική παράδοση της πρώτης χιλιετίας της Εκκλησίας μας και το τυπικό της Θείας Λειτουργίας του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου".
Ενώ η Μητρόπολις Γερμανίας, με εγκύκλιο του Μητροπολίτου Γερμανίας Αυγουστίνου, ανακοινώνει ότι μέχρι την παύση ισχύος των σχετικών νομοθετημάτων, κατά την Θ. Λειτουργία δεν θα μεταλαμβάνουν οι πιστοί, αλλά μόνον οι ιερείς.
Οι Μητροπολίτες του Οικουμενικού Θρόνου με πόνο ψυχής παίρνουν αυτές τις αναγκαστικές αποφάσεις.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ:

Θεμελίωση Ναού του Αγίου Γεωργίου στις όχθες του ποταμού Kafue της Ζάμπιας


Με αναστάσιμη πανηγυρική διάθεση στις 13 Μαΐου 2020, εορτή της Μεσοπεντηκοστης, ο Μητρόπολης Ζάμπιας κ. Ιωάννης μετέβη στη βόρεια Ζάμπια, στις όχθες του Ποταμού Κάφουε στη Μουφουλίρα, όπου τέλεσε Αγιασμό και έθεσε τον θεμέλιο λίθο και ευλόγησε τις εργασίες ανεγέρσεως του νέου ναού του Αγίου Γεωργίου. 

Ο Τροπαιοφόρος Άγιος είναι αγαπητός στον απανταχού απόδημο Ελληνισμό. Η παρουσία του είναι ζωντανή στην ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση και όχι μόνο! Θα αποτελέσει μάλιστα για την περιοχή, εκτός από προστάτη και αρωγό, τόπο σποράς του ευαγγελικού λόγου και ζύμη ιεραποστολικής προσφοράς. Ο εν λόγω Ναός θα αποτελέσει για τον Ελληνισμό του Copperbelt ένα λιμάνι σωτηρίας των ψυχών. Όπως το λιμάνι εφοδιάζει κάθε θαλασσοτσακισμένο πλοόο, έτσι και ο Άγιος Γεώργιος θα είναι για κάθε ψυχή πνευματικό εφόδιο.

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Άνοιξε διαδικτυακά η έκθεση φωτογραφίας για τα Στροφάδια στο Μουσείο Μπενάκη [video]


Robert McCabe - Κατερίνα Λυμπεροπούλου. 
«Ο Τελευταίος Μοναχός των Στροφάδων»
ΑΠΟ 15/06/2020 - ΕΩΣ 13/09/2020
Υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Kατερίνας Σακελλαροπούλου και της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος, του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου

Χριστός: Αυτός ο γνωστός, Αυτός ο άγνωστος!


Μέσα στην συζυγία, πολλές φορές, o ένας σύζυγος λέει, πως, μετά από πολλά χρόνια γάμου, ανακαλύπτει νέες πτυχές του χαρακτήρα του άλλου συζύγου. Πάντα υπάρχει κάτι άγνωστο για να γνωρίσει ο ένας σύζυγος στον άλλον, καθώς τα χρόνια περνούν, οι συνθήκες αλλάζουν, οι άνθρωποι ωριμάζουν.

Φωτο-ξενάγηση στο περικαλλές Καθολικό της Μονής των Αγίων Αποστόλων Καπερναούμ


Ταξίδεψε, φωτο-αποτύπωσε και παρουσιάζει ο π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ, 14.2.2020

Ώρα να αναχαιτίσουμε τον θανατηφόρο ιό του φονταμενταλισμού

Ο Πρωθιερέας Αντρέι Τκάχεφ (Πατριαρχείο Μόσχας) κοροϊδεύει τα μέτρα προστασίας και την καραντίνα.

Του Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτου Δρος Κυρίλλου Χοβόρουν*
Μετάφραση: Αρχιμανδρίτης Ρωμανός Αναστασιάδης

Η πανδημία που πλήττει τώρα την Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι μόνο η COVID-19 αλλά και ο φονταμενταλισμός. Ο φονταμενταλισμός είναι ένα είδος λαϊκισμού για την Εκκλησία. Βασίζεται στη μετα-αλήθεια και στις θεωρίες συνωμοσίας. Αν και προσποιείται ότι είναι πιετιστικός, είναι αρκετά κοσμικός και ευνοεί την εκκοσμίκευση. Θα χρησιμοποιούσα για τον φονταμενταλισμό τη φράση που επινοήθηκε από τον Dietrich Bonhoeffer: «φτηνή χάρη». Ο φονταμενταλισμός είναι μια φτηνή πνευματικότητα και ένα φτηνό υποκατάστατο της γνήσιας εκκλησιαστικής ύπαρξης.

Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Χριστός Ανέστη στο Kitwe της Ζάμπιας κατά τον Εσπερινό της Μεσοπεντηκοστής


12 Μαΐου 2020. Ο Εσπερινός της Μεσοπεντηκοστής στον Ιερό Ναό Αποστόλου Ανδρέα του Πρωτόκλητου της Ελληνικής κοινότητας του Κιτούε από τον Σεβ. Μητροπολίτη Ζαμπιας κ Ιωάννη.

Ο Μητροπολίτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στην ειδικές συνθήκες που επικρατούν λόγω Covid 19, λέγοντας: 

Ποιες οι προϋποθέσεις για την επαναλειτουργία με πιστούς των Ναών και των Μονών από 17.5 έως 5.6.2020


ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ
ΚΑΤΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 17 ΜΑΪΟΥ – 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020
ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ COVID-19

Από την Κυριακή 17 Μαΐου 2020 επιτρέπεται και πάλι η παρουσία πιστών στα Ιερά Μυστήρια και τις Ιερές Ακολουθίες των Ιερών Ναών της Εκκλησίας της Ελλάδος, σύμφωνα με τις παρακάτω προϋποθέσεις, οι οποίες θα ισχύσουν έως τις 5 Ιουνίου 2020 και η τήρηση των οποίων κρίθηκε απολύτως απαραίτητη κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Τρίτης 12ης Μαΐου 2020, για την αποφυγή του συνωστισμού των πιστών και την εξάπλωση της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19:

Μνημόνευση μακαριστού Μητροπολίτου Θεοδωρουπόλεως Γερμανού, προΗγουμένου Χάλκης


Τρίτη, 12.5.2020: Απόδoσις της Εορτής του Παραλύτου. Μνήμη των εν Αγίοις Πατέρων ημών Επιφανίου, Επισκόπου Κύπρου και Γερμανού, Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως. Θεία Λειτουργία -κεκλεισμένων των θυρών- στη Μονή της Χάλκης.

Τα κόλλυβα είναι προς τιμήν των Αγίων και ανεγνώσθη τρισάγιο υπέρ αναπαύσεως του Μακαριστού Μητροπολίτου Θεοδωρουπόλεως κ. Γερμανού, μιας οσιακής μορφής των ημερών μας, που χρημάτισε και Ηγούμενος στην περιώνυμη Μονή της Χάλκης (1991-1995). Αιωνία η μνήμη αυτού. Να έχουμε πάντα την Ευχή του!

Η ΔΙΣ θεωρεί άδικη την επίθεση μέρους του τουρκικού τύπου κατά του Οικουμενικού Πατριάρχου


Στη σημερινή συνεδρίασή της η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος και σύμφωνα με τον σχετικό Ανακοινωθέν της "λαβούσα υπ’ όψιν της τα δημοσιεύματα μέρους του τουρκικού τύπου εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, θεωρεί άδικη την επίθεση αυτή και εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της προς το σεπτό πρόσωπό του".

Κοινή Υπουργική Απόφαση για επαναλειτουργία με πιστούς Ναών και Μονών από 17.5.2020 έως και 5.6.2020


Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 29519/2020 

ΦΕΚ 1816/Β/12-5-2020 

Επιβολή προσωρινών μέτρων στους θρησκευτικούς χώρους λατρείας για την προστασία της δημόσιας υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για το χρονικό διάστημα από 17.5.2020 έως και 5.6.2020.

Του νέου Οσίου της Ορθοδοξίας «Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού, Επιστολές και Ποιήματα»


Κυκλοφορείται από πολύ καιρό η αξιομνημόνευτη έκδοση της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου «Γέροντος Ιωσήφ του Ησυχαστού, Επιστολές και Ποιήματα». Πρόκειται για μια μνημειακή και ταυτόχρονα επετειακή έκδοση, καθώς περιλαμβάνει 133 αυτόγραφες Επιστολές και Ποιήματα του νέου Οσίου της Ορθοδοξίας (σημειωτέον η αγιοκατάταξή του έγινε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο στις 9 Μαρτίου 2020), ο οποίος κοιμήθηκε το 1959 και συμπληρώθηκαν πέρυσι 60 χρόνια από κοίμησή του.

Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Στοχοποίηση Βαρθολομαίου από τουρκικό περιοδικό – Ανησυχία στο Πατριαρχείο

Το δημοσίευμα έχει φωτογραφίες με άτομα που δήθεν συνεργάστηκαν με τον Γκιουλέν. Για στοχοποίηση και πολύ μεγάλο κίνδυνο για ρατσιστικές επιθέσεις και βεβηλώσεις, κάνει λόγο το Οικουμενικό Πατριαρχείο.



Επικίνδυνο δημοσίευμα σε τουρκικό περιοδικό του ομίλου που εκδίδει και την Γενί Σαφάκ. Κατηγορεί πολλά μέλη της μειονότητας, μεταξύ των οποίων και τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ότι βοήθησαν τον Φετουλάχ Γκιουλέν, να διοργανώσει το πραξικόπημα κατά του Ταγίπ Ερντογάν. 
Μάλιστα το δημοσίευμα έχει και φωτογραφίες των ατόμων που κατηγορεί, όπου και διακρίνεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Πατριαρχείο: Κίνδυνος για ρατσιστικές επιθέσεις και βεβηλώσεις.